Bækkegårdsskolen

Bækkegårdsskolens kernefortælling

På Bækkegårdsskolen ser vi barnets udvikling som en dannelsesrejse gennem skolens afdelinger – Rød, Grøn og Blå – symboliseret i skolens logo: Træet og spiralen.
Barnet spirer i Rød afdeling, vokser sig større og får flere grene i Grøn afdeling, og i Blå afdeling modnes barnet og bliver til et ungt menneske. Grenene rækker mod himlen, rødderne kommer dybere ned i jorden, og det unge menneske er nu klar til at møde verden – i stadig bevægelse.
Vi betragter børn som hele mennesker i konstant udvikling.
Bækkegårdsskolen skaber læring og livsduelighed gennem kreativitet, fællesskabsdage og elevinddragelse.
Vi er en fagligt ambitiøs skole og har høje forventninger til alle elever. Vores fornemmeste opgave er at medvirke til, at alle elever trives, mens de lærer. Vi forventer, at eleverne er med til at tage ansvar for fællesskabet i skole, SFO og klub.
Vi både danner og uddanner børnene til livet.
Derfor stræber vi efter, at vores elever udvikler deres forståelse af verden omkring dem og dermed motiveres til deltagelse i et demokratisk og bæredygtigt samfund i en globaliseret verden.
Vi har som mål, at alle elever udfolder hele deres potentiale og bliver livsduelige.
Vores kommunikation og samarbejde hviler på tillid, respekt og dialog. Vi samarbejder professionelt med forældrene om elevernes læring og trivsel. Vi ser forældrene som en ressource, der bakker op om hverdagen. Vi lægger stor vægt på elevinddragelse, særligt i forbindelse med arrangementer som trivselsdage, olympiske lege, forårskoncert, idrætsarrangementer, gallafester og meget mere.
På skolen er vi nysgerrige og udvikler os ved at lære gennem et tæt og forpligtende samarbejde.

En skole i bevægelse

Historien om det lille frø, der plantes og starter sin rejse på
Bækkegårdsskolen ved at spire i rød afdeling og vokse sig
stærk i grøn- og blå afdeling for at blive klar til at møde den
store vide verden, der åbner sig.

Dokumenter mediebibliotek